Thursday, August 28, 2008

Anime Best!!!

Code Geass Lelouch Rebellion 1 And 2

Definisi cerita ini

Bulan ogos 10, 2010, a.t.b. Holy Empire of Britannia datang dan menyerang Japanese forces dan menakluk negara itu menggunakan teknologi senjata robotic reka bentuk sendi separuh serupa manusia ,iaitu Knightmare Frames.

Selepas kemengangan Britannia's , Japan kehilangan negara dan nama negara tersebut ditukar kepada Area 11. Orang Japanese telah tukar namanya kepada "Elevens"Mereka hidup dengan hina dan juga rendah pangkatnya seperti kuli, Mana kala, Britannians hidup dalam pangkat pertama.

Pasukan peberontak cuba melawan akan tetapi Japanese organizations hanya berlawan dengan kerajaan hanya untuk mendapat kemerdekaan jepun semula.

http://myucon.files.wordpress.com/2007/09/code-geass-25-large-35.jpg Code Geass
___WATAK UTAMA (LELOUCH ) __________ LELOUCH aka ZERO_____

Cerita bermula pada seorang watak utama iaitu Lelouch Vi Britannia merupakan anak kepada king britannia iaitu Charles Vi Britannia. Charles yang hanya gilakan power dan kuasa (Geass) tidak ambil peduli tentang kematian isterinya yang dibunuh serta kecacatan anak perempuannya iaitu Nanali Vi Britannia.

Anak lelaki Lelouch Vi Britania tidak berpuas hati kepada ayahnya lalu pergi ke istana berjumpa dengan Charles dan meluahkan semua perasaannya. Akan tetapi Charles tidak peduli dan malah menghantarnya ke jepun sebelum penyerangan berlaku ke atas jepun. 7 tahun kemudian, Putera itu yang membesar di area 11 telah berjumpa dgn seorang gadis misteri yang member dia kuasa iaitu Geass (kuasa yang mampu membuatkan orang tunduk dan akan mengikut katanya sekali seumur hidupnya).

Dengan kuasa ini serta kepandaian putera Lelouch ini dia bertekad untuk menumbangkan Britannia dan juga menunaikan harsrat untuk membalas dendam kematian ibunya serta untuk membina semula dunia yang membolehkan adik perempuan kesayangannya nanali hidup gembira dan aman.


CONTOH KUASA GEASS________________________________________

cerita ini menarik dengan aksi robotic serupa gundam dan juga strategi2 perang yang smart.
malah jalan cerita juga sangat menarik


For more information about this anime click here -> (Code Geass)

No comments:

Blogzz Music